معرفي متا تگ رفرش ؛ آشنايي با كاربرد Meta Refresh

در اني وبلاگ كاربردي ترين مقالات حوزه سئو سايت منتشر مي شود.

معرفي متا تگ رفرش ؛ آشنايي با كاربرد Meta Refresh


متاتگ‌ها از آن تيم ابزارهايي محسوب ميشوند كه ميتوانند به بهبود سئو در مشهد سئوي وبسايت ياري متعددي بكنند. آنان ميتوانند داده ها مهمي در باب تارنما به موتورهاي كاوش بدهند تا فرآيند خزش و ايندكس صفحه ها به نيكي صورت پذيرد. اما شغل كردن با متاتگ‌ها صرفا به نسخه برداري‌ كردن آنان بين كدهاي html وب سايت خلاصه نمي شود، بلكه مي بايست آن‌ها‌را ظريف بشناسيد و كاربرد هر كدام را بدانيد، چراكه مقداري بي‌دقتي در به عمل بردن آن‌ها ميتواند روي سئوي وب سايت تأثيرات بدي بگذارد.
متا تگ Refresh براي مثال اين متاتگ‌ها ميباشد كه براي به كارگيري از آن بايستي آلرژي و توجه موردنياز را به خرج دهيد. درين نوشته‌علمي از اينترنت 24 متا تگ رفرش و طرز استعمال از آن را محاسبه كرده‌ايم.
متا تگ رفرش (Meta Refresh) چه چيزي است؟متا تگ رفرش در واقع يك ريدايركت ميباشد كه در سوي مخاطب ايفا ميشود. برخلاف ريدايركت 301 كه خويش سرور استفاده كننده را به كاغذ ديگري منتقل مي‌نمايد، متا تگ رفرش كاري مي‌نمايد كه مرورگر مخاطب براي دسترسي به شيت نو مبادرت نمايد. طرز عمل اين متا تگ به‌اين شكل ميباشد كه هنگامي براي آن در حيث گرفته ميشود و با مفتوح كردن برگه، بعد از سپري شد مجال موردنظر استفاده كننده به برگه نو منتقل ميگردد. اما درخصوص متا تگ Refresh مي‌قدرت كاغذ مقصد و مبدأ را يكي‌از در لحاظ گرفت تا در فواصل هنگامي منظم شيت بروزرساني خواهد شد.
ساختار كد اين متا تگ به طور ذيل ميباشد:

...
...
عدد 4 نشانه‌دهنده مجال انتظار براي جاري ساختن ريدايركت يا اين كه رفرش ميباشد و مي توانيد آن را هر كمي كه ميخواهيد تهيه فرمائيد. عبارت مقابل url، نشاني شيت مقصد ميباشد. اين تكه كد مي بايست در بخش head كدهاي html وب سايت جايگذاري خواهد شد.
احتمالاً در بعضا صفحه ها مثل كاغذ ارزش طلا جواهرات و دلار كه محتواي آن‌ها به طور لحظه‌اي بروزرساني مي‌گردد، متوجه رفرش اتوماتيك ورقه گرديده‌ايد، يا اين كه هنگام خريد اينترنتي چشم‌ايد كه بعداز پرداخت هزينه و اكران شيت اعلام پرداخت، به صورت اتومات به كاغذ ديگري منتقل مي شويد، اين صفحه ها از متا تگ رفرش استعمال كرده‌اند. ولي به جهت تأثيراتي كه‌اين متاتگ داراست، معمولاً پيشنهاد ميشود براي ريدايركت‌هاي ساده به هيچ وجهً از آن استعمال نكنيد و ريدايركت 301 را به فعاليت ببريد.


تاثير متا تگ رفرش بر seoمجموعاَ استعمال از متا تگ رفرش به خصوص براي ريدايركت صفحه هاي به هيچ عنوانً پيشنهاد نميشود. جان مولر، مهندس ارشد گوگل به دو برهان اين عمل را به شدت نهي نموده است: يكي از تخريب تجربه كاربري و ديگري تأثير بر ايندكس صفحه ها.
تخريب تجربه كاربري
تجربه كاربري تارنما چيزي وجود ندارد كه بتوانيد بي آلايش از كنار آن عبور فرمائيد. مي‌قدرت اذعان كرد در سال‌هاي اخير تجربه كاربري اساسي‌ترين موضوعي ميباشد كه گوگل براي درجه دادن به تارنما‌ها مدنظر قرار ميدهد. تجربه كاربري علاوه بر تأثير روي درجه وب سايت شما بر جذب يوزرها و تبديل آن ها به مشتري هم تأثير متعددي دارااست؛ به اين ترتيب مهم ترين قضيه براي يك اينترنت‌مستر بايستي بهبود تجربه كاربري تارنما باشد.
اولي دليلي كه به كارگيري از متا تگ Refresh را براي ريدايركت ممنوع مي‌نمايد، ساخت و ساز يك تجربه كاربري غير مطلوب براي يوزرها وب سايت ميباشد؛ چراكه آن ها بايستي بتوانند به دلخواه خويش در صفحه ها وب سايت بچرخند و در آن گشت و گذار نمايند. چنانچه كه بخواهيد با متا تگ رفرش آن ها را بعد از مدتي حضور در يك كاغذ به ورقه ديگري بفرستيد، خير فقط حق تعيين آنها‌را ميگيريد بلكه يوزرها را سرگردان ميكنيد؛ اين فعاليت در غايت سود‌اي جز سوراخ وب سايت شما به وسيله يوزرها ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد