امروزه درآمدزايي از روش يك وبسايت فعاليت دشواري ميباشد، سئو در مشهد مخصوصا هنگامي كه محصول يا اين كه خدماتي براي فروش نداشته باشيد. فعلا شايسته ترين و دوست داستنيترين آيتم براي درآمدزايي گوگل ادسنس ميباشد. توسط گوگل ادسنس و داشتن يك استراتژي بازايابي محتوايي مطلوب ميتوانيد از تارنما خويش درآمد كسب فرماييد.
شيوههاي متعددي براي درآمدزايي از روش ترافيك تارنما وجود داراست و بيشتر آن ها مرتبط با تبليغ محصول ها يا اين كه سرويس ها فرد ثالث براي بازديد كنندگان سايتها ميباشد. امروزه نرمافزارهاي تبليغاتي متعددي وجود داراست كه مي تواند به شما ياري دهد درآمد كسب فرمائيد البته دوست داستنيترين آنان گوگل ادسنس ميباشد. اين اپليكيشن تبليغاتي در وسط سال ۲۰۰۳ به وسيله گوگل فعال سازي شد و اينك دوست داستنيترين نرمافزار تبليغاتي در وب ميباشد. اين نرم افزار زمان نيكي را براي مديران و صاحبان وبسايت آماده مينمايد تا از ترافيك خويش درآمدزايي نمايند، سالانه گوگل بيشتراز ۱۰ بيليون دلار به ناشران خويش پرداخت مينمايد. شايد از خويش پرسش كردهايد كه گوگل ادسنس چه مي باشد و چهطور ميقدرت از روش آن درآمدزايي كرد. در پي اين نوشتهعلمي گوگل ادسنس و روش به حساب آوردن درآمد مربوطه به آن را شرح مي دهيم، لطفا تا نقطه پايان ياور ما باشيد.
ترافيك ارگانيك تأثيرگذارترين نوع ترافيك در لحاظ گرفته مي گردد كه مي تواند بر مبناهاي SERP شما تأثير مثبت و منفي بگذارد. درصورتيكه وب سايت شما به صورت مداوم در بازديدهاي ارگانيك ارتقاء داشته باشد، گوگل سرنوشت آن را در بالاي صفحه هاي فيض موتور كاوش قرار ميدهد و در صورتيكه ترازو بازديد شما به صورت مداوم كاهش يابد، دقيقاً عكس اين حادثه ميفتد. هنگامي ترافيك ارگانيك شما زياد ميباشد، اين زمينه بدان معناست كه عموم به اسم مارك شما اتكا مينمايند و براي آن بها قائل ميباشند.
در فيض بلاگ نويسان بيشتري به وب سايت شما ميپيوندند. براين اساس، ترازو بالاتري از ترافيك ارگانيك شمارا به بك لينك و پيوند بيشتري تبديل مينمايد. بدين ترتيب، فعلا تحليل ميكنيم كه چه گونه تجارت شما مي تواند از ارتقاء بازديدهاي ارگانيك تارنما شما درآمد كسب نمايد. بياموزيد كه چهگونه ميتوانيد از گوگل ادسنس براي اجراي تبليغات در وب سايت خويش و ارتقا درآمد خويش به كار گيري فرماييد.
گوگل ادسنس چه است؟همانگونه كه به صورت خلاصه اشاره كرديم، گوگل ادسنس بستري را آماده مينمايد كه تبليغ كنندگان با استعمال از آن بتوانند در تارنماها تبليغات اجرا دهند. با اين تفاسير، گوگل ادسنس شباهت متعددي به گوگل ادز دارااست چون هر دو با هم همياري مينمايند تا تبليغ كنندگان را با ناشران همخواني دهند. در صورتيكه پيش از اينً يك كمپين گوگل ادز را ايفا نموده ايد، متوجه خواهيد شد كه مورد به كار گيري از كانال اكران شركاي يا اين كه كاوش را داريد. وقتي كه گوگل ادز براي اولي توشه منتشر شد، تبليغ كنندگان تنها مجاز بودند كلمه ها كليدي را در گوگل مقصود قرار دهند و آنهارا به تعداد كساني محصور نمايند كه ميتوانند دسترسي داشته باشند.
با اين حالا، سه سال بعد از تكثير گوگل ادز، گوگل ايده ابتكاري ارائه بخشيد. بر همين اساس به مديران اينترنت اذن داده شد تبليغات را در وبسايتهاي خويش اكران دهند و درآمد نتيجه ها از آن را تقسيم نمايند. امروزه نسبتاًً هر اينترنت سايتي ميتواند با گوگل سهم دار خواهد شد. درصورتي كه سايت تقاضاكننده معيارهاي خاصي را داشته باشد، در گوگل ادسنس پذيرفته شود. درنهايت، گوگل به آنان اذن اكران تبليغات از سمت خويش را مي دهد. هر توشه كه استفاده كننده بر روي يك كدام از اين تبليغات كليك مينمايد، صاحب و مالك تارنما ۶۸ درصد از درآمد تبليغ را براي آن كليك اخذ مينمايد. در شرايطي كه معدل سفارش براي واژه و كلمه كليدي ۱ دلار ميباشد، اين مبلغ ۶۸ سنت براي رئيس وبسايت خواهد بود.
مزاياي گوگل ادسنس چه مي باشد؟تعداد متعددي از ناشران و تبليغ كنندگان تاكنون، چيزي نزديك به ۱۰ ميليون وبسايت از گوگل ادسنس به كار گيري مينمايند. يكي خصوصيتهاي عالي گوگل ادسنس سطح بالايي از امنيت، اعتقاد و باور و شفافيت براي تبليغ كنندگان و ناشران ميباشد. گوگل تحت عنوان يك واسطه دربين دو طرف فعاليت مينمايد و شفافيت و پرنور بودن فرايند فعاليت براي همگي معين ميباشد. كل معيارهاي موردنياز را مياقتدار در اكانت گوگل آناليتيكس شما پيگيري كرد. همينطور در گوگل ادسنس قادر است اشكال اندازههاي متفاوت براي تبليغات را گزينش و جاري ساختن كرد. تحت عنوان چاپ كننده، مي توانيد گونه هاي متعدد تبليغات را تست فرمائيد و متوجه شد كدام يك بيشترين درآمد را داراهستند.
سعي گوگل ادسنس چهطور ميباشد؟در كل پروسه فعاليت با گوگل ادسنس معمولي ميباشد. يك اكانت گوگل ادسنس توليد مي كنيد، يكسري كد در صفحه ها تارنما خويش وارد كرده و وبسايت شما مهيا كار ميگردد. گوگل براساس الگوريتمهاي مخصوص خويش، تبليغات هدفمندي را در ورقه شما اكران ميدهد. اين قضيه مرتبط با محتواي تارنما شما يا اين كه جستجوهاي گذشته كابران ميباشد. بازديدكنندگان وبسايت شما بر روي تبليغات كليك كرده و شايسته ترين بخش قصه فيس مي دهد. در قبال هر كليك درآمدي نصيبتان شود. گوگل ادسنس براساس هزينه كليك و تقسيم درآمد كار مينمايد. به عبارت ديگر، وظيفه مهم شما كارايي هرچه بيشتر براي ارتقاء كليك تبليغات ميباشد.
نكته: تلاش نكنيد گوگل را گول بزنيد و تعداد كليكها را به طور تصنعي و مصنوعي ارتقاء دهيد. بازديد كنندگان تارنما خويش را به كليك بر روي تبليغات تشويق نكنيد و ولي زير هيچ قوانيني روي تبليغات خويش كليك نكنيد! گوگل دارنده يك سيستم بسيار ظريف و غامض براي دوري از تقلب در كليك ميباشد. زماني كه متوجه عمل مشكوكي در سايت شما شد يا اين كه در كيفيت بازديد و كليك شما شك و ترديد كرد، ممكن ميباشد اكانت شمارا به وضعيت تعليق درآورد.
روش استعمال از گوگل ادسنس براي كسب درآمد چه گونه ميباشد؟همان طور كه احتمالاً تا به امروز متوجه گرديده ايد، گوگل ادسنس مي تواند به مديران وبسايت ياري دهد تا در شكل به كار گيري درست، از بازديد كنندگان خويش درآمد متعددي كسب نمايند. پرسش اصلي اين ميباشد كه چه طور ميتوانيد از گوگل ادسنس براي كسب درآمد در وبسايت خويش به كارگيري نماييد؟
اولين كاري كه بايستي ايفا دهيد اين ميباشد كه براي اشتراك در گوگل ادسنس مبادرت فرمائيد. وقتي كه درخواست خويش را ارسال كرديد، ارزيابي آن تعدادي هفته ارتفاع مي كشد. همان طور كه ميتوانيد فكر كنيد، گوگل روزمره هزاران نرمافزار اخذ مينمايد. در صورتي سايت شما از بعضا شيوه نامه ها، بازديدها و معيارهاي كيفيت برخوردار باشد، اكانت شما تأييد ميگردد. بعداز تأييد، مي توانيد تبليغات را در وبسايت خويش استارت نمائيد. براي تبليغات، كافيست كد را از داشبورد گوگل ادسنس خويش در يك كاغذ خاص اسكن نماييد. در موقعيت ايده آل، شما در حيث داشته باشيد كه حدود دو تبليغ در هر شيت داريد چون كمتر از دو تبليغ مفيد نخواهد بود و هر كدام از تبليغات بيش تر از حد ناخواسته به لحاظ مي رسد.
به حساب آوردن درآمد نتايج از گوگل ادسنسفعلا پيكربندي اكانت گوگل ادسنس و تبليغات خويش را جاري ساختن داده ايد، چقدر ميتوانيد از گوگل ادسنس درآمد كسب نماييد؟ احتساب آن دشوار ميباشد. اين قضيه عمدتا بدين ادله ميباشد كه عامل ها مختلفي در درآمد ماهيانه شما نقش داراهستند كه از يك تارنما به تارنما ديگر به صورت چشمگيري متعدد خواهد بود. اولين و مهم ترين استدلال اين ميباشد كه وبسايت شما چه صنعتي را غرض قرار داده ميباشد. با سپاس از الگوريتم گوگل، وبسايت شما صرفا تبليغات مربوط شمارا اكران مي دهد. به اين ترتيب درصورتي كه وبسايت شما وبلاگي در ارتباط تندستي و تناسب اندام عمل مينمايد، پس تبليغات شما احتمالاً مرتبط با لغت ها كليدي تن درستي ميباشد.
بعداز درك كردن اينكه صنعت و نوع تبليغات در وبسايت شما چه گونه اكران داده ميگردد، ميتوانيد ميانگين ترازو هزينه يك كليك را در حيث بگيريد.
نحوه ديگر براي چك هزينه تخميني براي هر كليك تبليغات در تارنما خويش، ساخت و ساز يك كمپين جعلي ميباشد. مطمئناً مايحتاج وجود ندارد هيچ هزينهاي براي اين كمپين هزينه پرداخت نمائيد البته به شما براي هزينههاي كليك برآورد گرديده به وسيله گوگل نماد ميدهد. براي اخذ اين برآوردها، به گوگل ادز برويد و يك كمپين صرفا براي اكران نو ساخت و ساز نمائيد. URL تارنما خويش را تايپ نماييد و گوگل ليستي از كلمه ها كليدي را كه فكرميكند براي وبسايت شما مطلوب ميباشد، ساختوساز مينمايد.
بعد از اضافه كردن لغات كليدي به كمپين، متوجه خواهيد شد كه هزينه تقريب زده گرديده براي هر كليك چقدر ميباشد. صرفا موردي كه فعلا بعداز به حساب آوردن تخميني باقيمانده اين ميباشد كه سايت شما چه تعداد بازديد كننده اخذ مينمايد و چه تعداد كليك بر روي تبليغات شما خواهد داشت. اين كارداران به دو نكته مهم متكي ميباشند، بهينه سازي وبسايت شما چقدر خوب ميباشد و تبليغات خويش را در كجا قرار ميدهيد.
تازمانيكه وبسايت شما ۱۰۰ درصد به ترافيك كانالهاي اجتماعي متكي وجود ندارد، احتمالاً بيشتر بازديدكنندگان خويش را از روش گوگل يا اين كه بقيه موتورهاي كاوش جذب خواهيد كرد. پي بردن اينكه يكسري بازديد كننده داريد، در تقريب درآمد ماهانه گوگل ادسنس به شما امداد متعددي مينمايد. هرچه بازديد كننده بيشتري جذب نمائيد، به احتمال زياد اشخاص روي تبليغات شما كليك مينمايند كه در فيض درآمد بيشتري خواهيد داشت. قطعه انتها معما براي احتساب معدل نرخ كليك شما ميباشد و بعد از آن آحاد اعداد مايحتاج براي تحليل ترازو درآمد خويش را داريد. تحت عنوان يك اصل، اكثر تارنماها ۰.۰۵٪ – ۵٪ نرخ كليك را اخذ مينمايند كه معدل آن ۰.۱٪ ميباشد.
با به كارگيري از اين معيارها، ميقدرت تقريب تقريبي از واحد سنجش درآمد يك مديريت اينترنت با به كار گيري از گوگل ادسنس را به حساب آوردن كرد. به صورت نمونه فرض فرمائيد كه ميانگين هزينه هر كليك براي واژه كليدي در تبليغات PPC در گوگل في مابين £۰.۲۴ – £۰.۵۶ ميباشد. سايت متبوع ماهانه ۳۰ هزار بازديدكننده داراست و معدل نرخ كليك يك درصد ميباشد. فعلا ما تك تك داده ها را در دست داريم. وقت آن ميباشد كه هر مرحله را به حساب آوردن فرماييد تا درآمد ماهانه تخميني را بدست آوريد.
مقدار هر كليك را احتساب فرمائيد: ((0.24 + 0.56)/2) * 0.68 = £ 0.27احتساب فرماييد كه چه تعداد بازديد كننده شما بر روي تبليغات شما كليك مينمايند: 30000*0.01=300آحاد درآمد ماهانه برآورد گرديده خويش را احتساب فرمائيد: 300 * 0.27 = £ 81شايد براي ۳۰ هزار بازديد كننده زياد به لحاظ نرسد البته ما پيرو يك نرخ كليك محافظهكارانه هستيم. با تبليغات مختلف و شرايطيابي درست، يك رئيس تارنما خوب ميتواند نرخ كليك خويش را به راحتي به ۳ درصد يا اين كه بيشتر برساند كه باعث به درآمد ماهانه بسيار بيشتري ميشود.