در حال حاضر كدام موتورهاي جستجو بيشتر استفاده مي‌شوند؟

در اني وبلاگ كاربردي ترين مقالات حوزه سئو سايت منتشر مي شود.

در حال حاضر كدام موتورهاي جستجو بيشتر استفاده مي‌شوند؟


نادر نيستند عده اي كه موتور كاوش و گوگل را تحت عنوان كلمه و واژه‌هاي مترادف و هم معني به فعاليت مي برند.
اما به آساني هم نمي‌قدرت از اين عمل اختلال گرفت؛ سئو در مشهد  زيرا حتي Google كردن هم تحت عنوان يك فعل در گويش انگليسي پذيرفته گرديده است.
با اين هم اكنون شايد مطلوب باشد به دو گزارش كه بوسيله تارنما داراي اعتبار Search Engine Land منتشر گرديده اشاره كنيم تا در خاطرمان بماند كه صرفا هنرپيشه صنعت كاوش، موتور جستجوي گوگل وجود ندارد:


آنچه در جواب به‌اين پرسش مشخص و معلوم ميگردد، بيشتر آرم‌دهنده‌ي دورانديشي يوزرها از برندها ميباشد.
به عبارتي‌طور كه ميبينيد موتورهاي جستجوي Google و Yahoo و Bing براي يوزرها بيشتر از ديگر موتورهاي كاوش شناخته گرديده مي باشند.
در سوال ديگري از يوزرها منظور گرديده موتور جستجوي اساسي گزينه به كارگيري خويش را اعلام نمايند:


به عبارتي‌طور كه مي بينيد در اينجا، گوگل با بقيه موتورهاي كاوش مسافت‌ي معناداري دارااست و به همين انگيزه، شايد هنوز هم – تا‌وقتي‌كه تغييري دورازشوخي در سهم بازار موتورهاي كاوش به وجود نيامده – مي بايست بپذيريم كه به كار گيري از موتور كاوش و گوگل تحت عنوان تعبيرهاي مترادف و هم معني چندان غلط وجود ندارد.
نقش seo در ارتقا كيفيت محتوا در سال‌هاي اخيردر پيشين ضعف‌هايي كه در الگوريتم‌هاي موتورهاي كاوش وجود داشت سبب گرديده بود يك تفسير دربين توليدكنندگان محتوا رايج گردد. آن‌ها مي‌گفتند:
شما دو نحوه براي تايپ كردن در فضاي اينترنت داريد.
مي توانيد براي يوزرها و بازديدكنندگان تارنما خويش بنويسيد و مي توانيد براي موتورهاي كاوش بنويسيد.
تايپ كردن براي موتورهاي كاوش به معناي تهيه و تنظيم متن‌هاي بي‌مفهوم، تزريق بي‌خواص كلمه ها كليدي در متن ها، ارائه‌ي لينك و پيوند‌هاي فارغ از كاربرد، وادار كردن يوزرها به كليك و كارهايي از اين دست بود.
تايپ كردن براي يوزرها، در‌حالتي كه چه رضايت بازديدكنندگان را تأمين مي كرد، البته الزاماً به سكو‌ي بهتر در موتورهاي كاوش منتهي نميشد.
خوش‌بختانه طي سال‌هاي اخير، با بهبود الگوريتم‌هاي موتورهاي كاوش و توسعه و گسترش علم هوش تصنعي و مصنوعي و نظارت متن، سبب گرديده‌است كه اينگونه مواقعي كمتر و نادر‌رنگ‌خيس شوند.
پاره اي چك شمارا متقاعد خواهد ايجاد كرد كه رعايت اصول بهينه سازي و استانداردهاي مد حيث موتورهاي كاوش، مي تواند همزمان با بهبود بهينه سازي وبسايت، رضايت خواننده‌گان و يوزرها شما‌را نيز ارتقا دهد.
همينطور، سعي براي ارتقاء رضايت يوزرها، معمولاً به ارتقاي سكو شما در موتورهاي كاوش نيز ياري خواهد كرد.
به همين انگيزه، مغاير سال‌هاي قبلي كه موتورهاي كاوش را مسبب كاهش كيفيت ساخت‌و‌ساز محتوا در فضاي اينترنت مي‌دانستند، امروز اينگونه توصيفي بسيار كمتر شنيده مي گردد و به فعاليت مي‌رود.


چه چيزهايي با seo نادرست گرفته ميشوند؟برخي اوقات، عده اي كه با سئو آشنا نيستند،‌ آن را تحت عنوان يك جانشين بدون‌پول براي بازاريابي و تبليغات در حيث مي گيرند.
البته بايستي به خيال و خاطر داشته باشيم كه اعتنا به اصول seo در صورتي‌كه به طرز‌اي علمي و ظريف و تخصصي صورت پذيرد، اتفاقاً راهكاري فرصت‌بر، طاقت فرسا و لوكس ميباشد.
كسب و كاري كه ميخواهد در موتورهاي كاوش شرايط مطلوبي داشته باشد، بايستي نكات بخش اعظمي را رعايت نمايد كه موردها پايين، صرفا قسمت كوچكي از آنهاست:
 ساخت مستمر محتواي اصيل و فارغ از نسخه برداري كاري (درس داراي ربط: ساخت‌و‌ساز محتوا)
 آپ تو ديت كردن محتواي كهن بر پايه ي داده ها و نيازهاي تازه
 ساخت‌و‌ساز احساس رضايت در خوا‌نندگان و يوزرها
 قانع كردن بازديدكنندگان به اينكه برهه زماني بيشتري را در وب سايت شما بگذرانند
همگي‌ي اين امور، هزينه‌بر مي‌باشند و مدام و هر روز بخشي از وقت و منابع شمارا به خويش تخصيص خواهند بخشيد.
سئو همينطور، يك كمپين تبليغاتي وجود ندارد كه تحت عنوان يك پروژه با دارايي‌اي معين و در يك محدوده‌ي هنگامي معلوم، ايفا گردد.
همچنانكه يك گروه تكنيك و اصول فني هم وجود ندارد.
بلكه نوعي طريقه به اطراف اينترنت و ساخت‌و‌ساز محتوا و شكلي گوناگون از حضور در فضاي آنلاين ميباشد.
در حالتي كه اينگونه نگاهي را اعتقاد نداشته باشيم، به احتمال زياد سئو به يكي‌از طرز‌هاي توانمند براي هزينه كردن بي‌سود‌ي پول و منابع تجارت ما تبديل شود.
تكنيك هاي بهينه سازي كلاه سياه در قبال seo كلاه سپيديك كدام از ديگر از مشاجره‌هاي رايج در نظارت seo وبسايت‌ها، طبقه‌بندي راهكارهاي بهينه سازي و seo وبسايت ميباشد. اين طبقه‌بندي را معمولاً به طور تكنيك هاي seo كلاه سياه (Black Hat) در قبال seo كلاه سپيد (White Hat) مطرح مي‌نمايند.
در صورتي بخواهيم تفاوت seo كلاه سياه و كلاه سپيد را خيلي مختصر توضيح دهيم مي بايست بگوييم كه بهينه سازي كلاه سپيد، ميكوشد يك محتواي پر ارزش را به شايسته ترين صورت ممكن به گوگل و بقيه موتورهاي كاوش معرفي نمايد.
ولي seo كلاه سياه، مي كوشد با شناسايي نقطه ضعف‌ها و محدوديت‌هاي الگوريتم‌هاي seo، تارنما را به شكلي سئو نمايد كه مرتبه seo بهتري به دست بياورد.
معمولاً با توسعه و گسترش و هوشمندتر شدن الگوريتم‌ها، اين طرز‌ها هم سعي خويش را از دست مي دهند و دور و بر براي سئوكارهاي كلاه سياه، تنگ‌خيس مي‌گردد.
 سئوي كلاه سياه و سئوي كلاه سپيدغرض ما در درس seo چه چيزي است؟ ارتقاء بازديد گوگلاين نكته را نسبتاًً كليه پذيرفته‌اند كه وسيع ترين و ارزان‌ترين و معتبرترين مسير ورود به يك وب سايت موتورهاي كاوش مي‌باشند.
شناخت با بهينه سازي و فلسفه آن، چيزي وجود ندارد كه مختص نرم افزار‌نويسان و طراحان وب سايت باشد. خصوصاً با دقت به توسعه و گسترش‌ي الگوريتم‌هاي كاوش و هوشمندتر شدن موتورهاي كاوش، عملاً تمامي‌ي عده اي كه بي واسطه و غيرمستقيم در اينترنت‌تارنما يك تجارت نقش اجرا مي‌نمايند، ما يحتاج ميباشد با اصول و مباني و منطق seo آشنا باشند.
در دسته درس‌هاي سئو چه مي باشد در متمم ميكوشيم مباني كلي seo، كاربردها و نكات كليدي در آن را سرويس شما ارائه نماييم.
مفاد ذيل مثلا نكاتي مي‌باشند كه در اين موسسه درس گزينه دقت قرار خوا‌هيم بخشيد:
  شناخت با موتورهاي كاوش و وظيفه آنان
  چه كارهايي اعمال دهيم تا موتورهاي كاوش و به صورت خاص گوگل، ما‌را به مخاطبان خويش اكران دهند؟
  چه سهمي از توفيق در seo به خيال تكنيك ميباشد و چه سهمي به خيال و خاطر محتوا؟
بعضي از مهم‌ترين تكنيك هاي بهينه سازي (ابزارهاي seo)در حالتي كه نمي خواهيد seo را به صورت عميق و رشته‌اي بياموزيد و فقطً ميخواهيد تحت عنوان يك وب لاگ نويس، برخي از نكات بهينه سازي را بدانيد و در مطالب خويش رعايت فرماييد، ميتوانيد مستقيماً به سراغ دو درس حضور در ورقه اوليه گوگل و لينك و پيوند سازي داخلي برويد:
 حضور در شيت اوليه گوگل
 لينك و پيوند سازي داخلي و اهميت آن در seo تارنما
البته صورت رشته‌اي‌خيس يادگيري بهينه سازي اين ميباشد كه در آغاز معني بهينه سازي داخلي (On-page سئو) و offpage seo (Off-page بهينه سازي) را خاطر بگيريد و بعد، تكنيك‌هاي مرتبط با هركدام از اين دو شاخه را با جزئيات بيشتر و ظريف‌خيس تحليل نماييد و بياموزيد.
 بهينه سازي داخلي و سئوي خارجي چه مي‌باشند؟ تفاوت بهينه سازي داخلي و فرنگي چه چيزي است؟
برخي از منابع و مراجع گزينه استعمال و استناد در يادگرفتن seoما در هر درس، بسته به قضيه، منبع آيتم به كارگيري را به طور روشن و معلوم نقل مي كنيم.
البته بين منابع گزينه استعمال، تعدادي وب سايت و بلاگ مي‌باشند كه محتواي آنان كليدي‌خيس ميباشد و عملاً در سطح عالم، مرجع محسوب مي شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.